Dapatkan Sihat Dengan Herba

Dapatkan Sihat Dengan Herba

Masyarakat sering percaya bahawa terapi herba adalah sama seperti Tradisional atau Perubatan Asli. Andaian mereka tidak salah sama sekali, kerana mereka bertiga adalah sama tetapi tidak sama. Rawatan herba merawat pesakit dengan bahan utama ialah perubatan herba, yang dibuat daripada tumbuhan perubatan.

Perubatan herba, perubatan semula jadi dan ubat-ubatan tradisional warisan nenek moyang, yang boleh digunakan untuk penjagaan kesihatan dan rawatan penyakit. Skop perubatan herba kadang-kadang diperluaskan kepada kulat, produk lebah, shell atau bahagian haiwan.

Penggunaan herba terhadap penyakit adalah hampir universal di kalangan masyarakat perindustrian. Pada akhir abad kedua puluh beberapa herba datang untuk mewujudkan ubat herba dari Yunani, Rom dan China. Jika kita membuat perbandingan antara rawatan perubatan dan herba ini, masing-masing mempunyai kelebihan dan kekurangan. Ubat-ubatan herba boleh menjadi ubat penahan sakit jenis penyakit. Juga, ubat-ubatan herba berfungsi untuk mengawal dan membunuh keracunan dalam tubuh manusia.

Kelebihan seterusnya adalah bahawa ubat-ubatan herba juga boleh membentuk bahan imun (antibodi) yang tidak mempunyai tubuh manusia, untuk melindungi daripada unsur-unsur organ merosakkan. Ubat-ubatan herba juga boleh membaiki tisu yang rosak, sebagai contoh ramuan herba yang diperolehi daripada kanser, tumor dan penyakit jantung. Tambahan pula rawatan ini juga dapat mengekalkan darah yang normal klinikal (ujian makmal), tetapi tanpa mengambil kira kesannya terhadap kerosakan organ lain. Sudah tentu, rawatan dengan terapi herba berguna untuk pembaikan sel. Harga rawatan herba adalah murah, kerana ia boleh ditanam oleh diri anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar