Sistem Imun Makanan

Sistem Imun Makanan

Pada akhir abad ke-20, penyembuh produk lebah digunakan sebagai makanan sistem imun terutamanya dibuang di Barat memihak kepada ubat-ubatan kimia, tetapi kegunaannya kini berada di barisan hadapan dalam populariti, kerana antibiotik moden khususnya membuktikan semakin tidak berkesan terhadap bermutasi jenis bakteria dan virus.

Sama seperti ramai orang, saya letih menghabiskan tahun demi tahun pada merry-go pusingan sengsara penyakit berjangkit bermusim berjuang menentang batuk, hidung tersumbat, sakit tekak, jangkitan sinus, sakit badan dan keletihan selesema dan selesema.

Saya cuba vitamin C, bawang putih. Echinacea dan herba lain sebagai tonik harian yang seolah-olah meringankan gejala tetapi tidak berbuat apa-apa untuk menguatkan sistem imun saya.

Mungkin alam semula jadi memang mempunyai jawapan selepas semua. Sesungguhnya ada tonik semula jadi, atau makanan, peluru ajaib yang akan menghalang saya dari dijangkiti penyakit-penyakit ini dan mengukuhkan sistem imun saya dan pertahanan semula jadi?

Dalam kajian saya, saya telah mendapati penyelesaian saya, cerita yang bermula penemuan saya. Ini adalah satu peristiwa yang benar menakjubkan yang berlaku tiga puluh tiga tahun yang lalu. Kini saya akan memberitahu anda * * kisah benar,

Pada bulan Mei 1976 yang FLU getir PENYAKIT tertentu melanda Bandar Sarajevo. Profesor Izet Osmanagic seorang penduduk tempatan menjalankan perbicaraan dan memilih kumpulan kawalan yang berada dalam bahaya tertentu menjadi terdedah kepada wabak ini khususnya, iaitu jururawat pelajar dan guru. Setiap telah diarahkan untuk mengambil produk semula jadi Propolis (yang dibuat oleh lebah untuk memastikan bahawa sarang kekal steril) bersama-sama dengan madu setiap hari untuk tempoh tertentu.

Enam puluh lima Jururawat dan Guru dalam kumpulan kawalan yang bersama-sama tanpa gejala mengambil produk, dan 157 orang yang akan kita katakan, orang yang kurang bernasib baik tidak ditawarkan itu.

Keputusan yang menakjubkan. Enam daripada jururawat daripada 65 menjadi dijangkiti tetapi hanya sedikit, dan daripada 157, satu daripada empat menguncup wabak ini. Guru-guru menunjukkan prestasi lebih baik kerana hanya satu dalam dua puluh lima mengalami serangan yang sederhana.

Walaupun saya telah mengkaji dan menggunakan propolis meluas sekarang, semasa kajian saya, saya telah mencari pelbagai manfaat dikaitkan dengan produk ini semula jadi yang menakjubkan, dari jerawat untuk Ulser!

Malah Dr. Remy Chauvin Paris, yang menjalankan kajian beliau di Sorbonne, dianggap dunia kuasa yang terkenal dalam propolis bersetuju. "Propolis berfungsi dengan meningkatkan ketahanan semula jadi tubuh terhadap jangkitan sebagai makanan sistem imun."

Kita semua tahu bahawa selesema dan selesema ialah jangkitan virus dan bahawa sebagai antibiotik peraturan tidak ditetapkan perubatan, kerana mereka mempunyai nilai sedikit kecuali dalam kes-kes jangkitan pernafasan yang teruk. Saya mendapati, dan pengguna propolis lain juga telah mengesahkan bahawa seseorang itu kurang cenderung untuk menangkap selesema bermusim dan selesema babi khususnya, tetapi jika anda mengalami ia tidak begitu teruk.

Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa propolis boleh menyebabkan reaksi alahan pada sesetengah orang (satu dalam dua ribu). Anda lebih cenderung untuk mengalami alahan jika anda mempunyai reaksi kepada lebah debunga, madu dan atau lebah menyengat.

Wanita hamil dan ibu menyusu perlu menyemak dengan doktor mereka sebelum mengambil propolis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar