Rawatan Untuk kaki Kulat - Pencegahan dan Pilihan

Rawatan Untuk kaki Kulat - Pencegahan dan Pilihan

Rawatan untuk kulat kaki telah datang jauh dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Onychomycosis atau kulat kuku jari kaki adalah penyakit agak biasa yang boleh memusnahkan kuku jari kaki yang. Kulat yang menyebabkan makanan Onychomycosis pada protein atau keratin yang terkandung dalam kuku jari kaki anda dan ini adalah alasan bahawa kuku jari kaki menjadi keruh dan jika tidak dirawat, cacat. Keadaan kronik seperti kencing manis atau penyakit lain yang memberi kesan kepada peredaran anda boleh meningkatkan risiko kulat kontrak kaki.

Kulat kaki boleh menjadi satu keadaan yang menyakitkan dan kronik jika ia tidak ditangani dengan awal. Apa-apa perubahan dalam penampilan kuku kaki anda perlu disiasat, kerana ia bukan kulat kaki sahaja yang boleh menyebabkan perubahan ini. Kadang-kadang penampilan kuku kaki anda boleh menunjukkan penyakit lain. Anda perlu mendapatkan rawatan untuk kulat kaki sebelum ia membawa kepada jangkitan yang lebih serius, sekali lagi, jika tidak dirawat. Ia boleh menjadi sakit untuk berjalan jika kuku menjadi terlalu tebal, kerana ia akan menggosok pada kasut anda.

Terdapat banyak pilihan yang ada hari ini, termasuk topikal "menggilap" rawatan jenis yang digunakan secara langsung kepada kuku jari kaki itu. Ia mengandungi bahan-bahan anti kulat yang berusaha untuk membunuh kulat yang menyebabkan jangkitan di kaki anda. Terdapat juga ubat-ubatan oral, tetapi sesetengah daripada ubat-ubatan ini mempunyai kesan sampingan yang serius yang ramai orang tidak boleh bertolak ansur apabila mereka mendapatkan rawatan untuk kulat kaki. Jika jangkitan kulat kaki gigih, mereka mungkin memerlukan pembedahan kuku kaki keseluruhan.

Kulat kuku jari kaki boleh dicegah dengan memakai kasut yang selesa dan tidak ketat. Anda perlu memakai stokin bersih setiap hari dan jika kaki anda cenderung untuk mendapatkan berpeluh, anda mungkin perlu menukar sarung kaki anda beberapa kali setiap hari. Benarkan kasut anda untuk kering dengan sempurna setiap hari dan jika itu tidak boleh dilakukan, memakai sepasang berbeza yang kering. Basuh kaki anda setiap hari dan kering baik-baik. Pastikan kuku kaki anda dipotong lurus untuk bukan pembundaran mereka dan tidak memotong mereka terlalu pendek. Cuba untuk tidak memakai lapisan berlebihan kuku - ini terompah liang di atas katil kuku dan menghalang katil kuku daripada mendapat peredaran yang tetap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar