Pemulihan sembelit Laman Itu Kerja

Pemulihan sembelit Laman Itu Kerja

Tanda-tanda sembelit adalah seburuk-buruknya. Anda mungkin mengalami kekejangan, mempunyai tekanan tidak selesa, dan berasa sangat kembung. Dan jika anda mampu untuk bergerak usus anda, anda mungkin akan mengalami kesakitan. Ini adalah sebahagian dari tanda-tanda bahawa anda mempunyai sembelit.

Sembelit ialah apabila anda telah biasa ditangguhkan atau pergerakan tidak kerap membuang air besar, biasanya disebabkan oleh najis yang keras kering. Dalam kes-kes yang teruk sembelit boleh membawa kepada gejala halangan usus. Punca sembelit mungkin pemakanan, hormon, kesan sampingan ubat-ubatan, anatomi, atau penyakit atau gangguan. Kes yang teruk sembelit memerlukan campur tangan perubatan, tetapi dalam kes-kes ringan sembelit biasanya boleh dirawat dengan menggunakan rawatan rumah yang mudah.

Membuat perubahan yang mudah untuk diet anda boleh membantu dengan sembelit. Minum banyak air dan meningkatkan pengambilan serat anda adalah sangat penting untuk membantu usus anda bergerak bersama-sama. Makanan yang kaya dengan serat seperti buah-buahan dan sayur-sayuran, roti gandum, kacang dan kacang kuda untuk menamakan beberapa. Cuba untuk menghadkan pengambilan makanan yang rendah serat, seperti produk tenusu, makanan yang diproses, dan daging. Membuat perubahan yang mudah untuk diet anda boleh membantu mengurangkan sembelit anda.

Senaman yang kerap juga boleh membantu dengan sembelit. Berjalan, berlari, berenang, dan pada dasarnya apa-apa senaman yang membawa anda dan bergerak di sekitar boleh membantu untuk menggerakkan usus anda melalui usus anda. Senaman juga menguatkan otot anda yang memainkan peranan penting dalam mencegah sembelit.

Satu ubat rumah biasa untuk sembelit adalah dengan menggunakan julap atau enema. Walau bagaimanapun, ramai orang mendapati bahawa kedua-dua kaedah boleh menyebabkan kesan sampingan yang teruk seperti kekejangan atau cirit-birit. Ia juga boleh menjadi tidak menentu apabila julap atau enema akan bermula, yang boleh menyebabkan rasa segera untuk membuang air besar pada masa yang tidak sesuai.

Bagi mereka yang mencari ubat rumah untuk sembelit, alternatif yang lembut dipanggil Bowtrol memberikan hasil yang paling cepat dan paling berkesan. Ini ubat rumah dibuat dengan semua bahan-bahan semulajadi yang berfungsi untuk perlahan-lahan membersihkan usus anda dan buang sembelit. Bowtrol telah terbukti secara klinikal untuk menghilangkan sembelit tanpa menyebabkan najis longgar, kekejangan, atau lain-lain kesan sampingan yang tidak selesa. Juga, ia mengawal sistem penghadaman anda supaya anda boleh menghapuskan sembelit dan mempunyai pergerakan usus yang biasa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar